Zła Sława - (ang. Wanted level) – poziom zainteresowania policji poczynaniami gracza. Chociaż w poszczególnych grach sposób pościgów policji za graczem zmieniał się, jest to nieodłączna część serii GTA.

W tej grze "system" złej sławy zmienił się całkowicie. Jest tylko pięć poziomów zamiast sześciu, a żeby zgubić policję musimy ukryć się przed policją w jakimś zaułku lub uciekać tak, aby nie natknąć się na radiowozy (zniknąć jej z pola widzenie na pewien czas). W tej grze policja jest bardzo surowa. Za popchnięcie policjanta, czy nawet patrzenie się na niego możemy otrzymać jedną gwiazdkę. Jeżeli gracz zostanie złapany policja zarekwiruje amunicję do broni i wystawi graczowi rachunek (10% naszych pieniędzy, jednak nie więcej niż $5 000). W tej grze znów poprawiona została sztuczna inteligencja policjantów oraz zdolność posługiwania się bronią. W GTA V przechodnie znów mogą dzwonić na policję, zatem gracz może otrzymać gwiazdkę nawet, gdy funkcjonariuszy nie ma w pobliżu. Z poziomem poszukiwań, gracz nie będzie mógł nic kupić (broni, ubrań, jedzenia (z wyjątkiem automatów)), skorzystać z usług taksówek, wejść do klubów, zagrać w rzutki czy skorzystać z telewizora. Poszczególne poziomy poszukiwań opisane są poniżej.

Poszczególne poziomy Edit

  • Jedna gwiazdka – pierwszy poziom poszukiwań, najłatwiejszy do zgubienia. Policjanci gonią gracza dwoma radiowozami, lub jeżeli gracz jest na wodzie jedną łodzią Predator i próbują go aresztować, a nie zabić. Bardzo łatwo można zgubić jedną gwiazdkę, wystarczy gdzieś się schować na chwilę. Jeżeli gracz nie da się aresztować otrzyma drugi stopień poszukiwań. Pierwszy poziom poszukiwań można uzyskać poprzez:
    • kradzież auta (jeżeli przechodzień zadzwoni na policję)
    • zaczepianie i obrażanie przechodniów (jeżeli przechodzień zadzwoni na policję)
    • zaczepianie i obrażanie policjanta, ochroniarza lub strażnika parkowego Merryweather Security
    • jazda samochodem po pijanemu (gracza musi zobaczyć policjant)
    • przesuwanie lub powalenie stróża prawa (gracz musi być pieszo i potrącić policjanta, ochroniarza lub strażnika parkowego)
    • używanie armatki wodnej wozu strażackiego na przechodniach
    • kradzież pieniędzy z kasy fiskalnej dowolnego dostępnego sklepu
    • wywołanie ognia
    • uderzenie samochodem w radiowóz, wóz patrolowy ochrony lub terenówkę strażnika parkowego
    • zabicie kilku przechodniów
    • pokazywanie środkowego palca z pojazdu policjantom i innym stróżom prawa
    • potrącenie lub przejechanie przechodnia na oczach policjanta, ochroniarza lub strażnika parowego
    • uderzenie przechodnia przy policjancie, ochroniarzu lub strażniku parkowym
    • wyjęcie broni przy policjancie lub ochroniarzu
    • wyskoczenie z taksówki bez płacenia
    • przebywanie w nocy w Davis Quartz (gracz musi zostać zauważony przez ochronę)
  • Dwie gwiazdki – jeżeli gracz ma ten poziom poszukiwań policjanci będą chcieli go zabić (aresztują go tylko, gdy ma niski poziom zdrowia i się nie rusza). Za graczem ruszą wtedy 4 radiowozy (bądź 2 łodzie), w każdym będą dwa policjanci: jeden ze strzelbą i jeden z pistoletem. Zabicie lub choćby zranienie funkcjonariusza zaowocuje podwyższeniem poziomu poszukiwań do trzeciego. Drugi stopień poszukiwań można uzyskać poprzez:
    • ucieczkę policjantowi podczas aresztowania
    • zniszczenie wielu pojazdów naraz
    • zabicie kilku przechodniów w krótkim okresie
    • wycelowanie w przechodnia na oczach stróża prawa
    • obrabowanie Stockade'a podczas specjalnego Random Eventu
    • wycelowanie bronią w policjanta
    • kradzież pojazdu na oczach stróży prawa
    • strzelanie przy stróżach prawa
    • naruszenie strefy powietrznej Fortu Zancudo na krótki czas i natychmiastowe zmienienie kursu
    • wtargnięcie do Bolingbroke Penitentiary samochodem, motorem lub bez pojazdu
    • zabicie ochroniarza
  • Trzy gwiazdki – ten poziom poszukiwań jest już trudniejszy do zgubienia. Gracza goni 6 radiowozów (lub 3 łodzie) i policyjny Maverick z dwoma strzelcami uzbrojonymi w karabinki, dodatkowo używający w nocy szperacza. Wszyscy policjanci biorący udział w pościgu nosząkamizelki kuloodporne przez co trudniej ich zabić. Na drogach pojawiają się blokady z radiowozów lub Policyjnych Transporterów, przy których zwykle są kolczatki. Poziom ten jest już dość trudno zgubić, gdyż gracz musi znaleźć kryjówkę, w której nie będzie dostępny zarówno dla helikoptera, radiowozów i łodzi. Trzeci stopień poszukiwań można uzyskać poprzez:
    • zabicie policjanta bronią palną
    • dalsze zabijanie przechodniów, policjantów i niszczenie samochodów
    • polanie policjanta armatką wodną wozu strażackiego
    • wjazd na teren lotniska bez kupionego hangaru
  • Cztery gwiazdki – prawie najwyższy poziom poszukiwań. Do akcji włącza się FIB, poruszający się specjalnymi terenówkami. Na drogach będą blokady z ciężarówek Police Riot chronionych przez NOoSE (rzadziej z transporterów). Do pościgu włączy się drugi (rzadziej trzeci) helikopter policyjny z antyterrorystami, w wodzie gracza będą ścigać aż 4 Predatory, a na lądzie nawet 8 pojazdów policyjnych. Czwarty stopień poszukiwań można uzyskać poprzez:
  • Pięć gwiazdek – najwyższy poziom poszukiwań, bardzo trudny do zgubienia. Gracza goni 10 pojazdów policji (lub 5 łodzi) i 2 lub 3 helikoptery. Policjanci wykonują drive-by z radiowozów, a na drogach znajduje się wiele blokad z kolczatkami. Taki poziom poszukiwań jest bardzo trudny do zdobycia i jeszcze trudniejszy do zgubienia. Aby uciec policji najlepiej ukryć się w jakimś tunelu kolejowym. Piąty stopień poszukiwań można uzyskać poprzez:

Więcej z Fandomu